Tiistaina alkoi meidän alkeiskurssi ! Thelma oli sitä mieltä, että muut ovat tulleet hänen kentälleen ja osoitti mieltään häntä pystyssä komeasti haukkuen. Se on niin suloinen kun on niin tosissaan, vaikka joutuikin lopettamaan uhoamisen minun komentaessa sitä. Loppujen lopuksi toiset koirat olivat tosi jees ja Thelma keskittyi täysin minuun meidän suorittaessa hyppyä ja putkea. Hienoa nähdä, että vaikka se on sellainen kooheltaja, se jaksaa keskittyä olennaiseen. Ja se into ja draivi millä se tekee agilityä, se on jo nyt aivan mahtavaa ! Kiitän jälleen Esaa, Sannaa ja Ritvaa, Thelma on kyllä juuri se minun pentuni :)

Putken Thelma oli unohtanut, tai siis se ei juossut sinne suin päin vaan kieltäytyi, mutta kun sen sai kerran suorittamaan sen, niin taas mentiin häntä heiluen ja kovaa ! Hypyllä oli mielenkiintoista huomata, että Thelma ei hypännyt suoraan, vaan laskeutui aina hieman vinoon. Tämä johtuu meidän siivekkeiden kierto­-harjoituksista, Thelma kun on opetettu kiertämään siivekkeitä eikä hyppäämään hyppyä. Monimutkaisesti ja huonosti selitetty, mutta näin asia on :) Olen kuitenkin tyytyväinen, että Thelma niin hyvin kääntyy, mutta menee myös eteenpäin. Maanantaina kentällä käydessämme minä seisoin ensimmäisen hypyn takana, ja Thelma loikki kolme estettä  ihan itsekseen minun käskyttäessä. Niin ylpeä olen tuosta pikkuisesta.

En ole vielä aloittanut Alman "sairasvoimistelua". Jotenkin oli mielessä, ettei sitä heti voi aloittaa mutta sitten selailin vanhoja Senniltä tulleita s.postiviestejä, joista selvisi että olin väärässä. Eilen illalla aloin sitten reippaasti voimistelemaan Almaa, mutten löytänyt meidän pipityynyä ( :) ) jolla jalan saa lämpimäksi. Eli voimistelun aloitus siirtyy tälle päivälle tai sitten huomiselle kun äiti tulee kotiin reissulta, se kun löytää aina kaiken mitä muut eivät. Kerroin tämän tänne siksi että  kun Alman kuntoutuminen mahdollisesti ottaa takapakkia tulevaisuudessa, syytän itseäni luultavasti tästä kuntouttamisen myöhään aloittamisesta. Minä nyt oon tämmönen :) Myöskään lenkeillä me ei olla vielä käyty, tai pitäisikö sanoa käveleskelemässä, johtuen minun kiireistä ja Thelman agilitytreeneistä. Mutta toisaalta Alma on nyt liikkunut kotona paljon enemmän kun mitä viime kerralla, että ehkei maito ole vielä maassa.